21
ה, נוב
0 פרסומים אחרונים

מהו יועץ מכירות ?

ניהול העסק

הגדרות טקסט

מהו יועץ מכירות וכיצד התפקיד שלו שונה מיועץ שיווק ?

מנהלי חברות ובעלי עסקים רבים מבלבלים בין שני עולמות משלמים, שיווק ומכירות. לעיתים אני שומע מנהלים אומרים לעובד שלהם "תשווק" או "שיווקת היום ?" ואני שואל את עצמי, "למה הם מתכוונים ?" עובדים שלא נדרשים לעשות קמפיינים שיווקיים, לעסוק בפרסום, מיתוג ומיצוב, בניית מסר שיווקי, קידום מכירות או יחסי ציבור הם אינם משווקים. מי שעוסקים במכירה הם כנראה אנשי מכירות ומה שצריך לשאול אותם – "האם מכרתם היום ?"

 

כך גם באיתור הסיוע להגדלת המכירות, המון לקוחות פוטנציאלים כשנכנסים למצוקה ברמת ההכנסות ומחפשים יועץ מומחה או איש מקצוע מלווה כותבים בגוגל יועץ שיווק במקום יועץ מכירות, כך שבכל חודש יש 250 חיפושים של יועץ שיווק לעומת 10 חיפושים של יועץ מכירות אף על פי שבפועל העסק צריך יועץ מכירות בלבד. 

מתי לגייס יועץ מכירות ומתי יועץ שיווק ?

 

כדי להבחין מה התוצאה שניתן לקבל מסיוע של יועץ מכירות ומהי התוצאה מגיוס יועץ שיווק, נדרש לחלק את תהליך המכירה לשני חלקים שונים. החלק הראשון – מגוון הפעילויות שנדרש לעשות כדי לייצר פניות נכנסות "לידים" (פרסום במדיה, בניית פוסטים, מיתוג ומיצוב החברה, יצירת חשיפה, ניוזלטר וכד'), אילו נחשבות פעילויות שיווק ונדרש להן יועץ שיווק שמלווה את התהליכים, ההגדרות, הפילוחים\ הניתוחים ויחסי ההמרה. לעומת זאת, מרגע קבלת הפניה הנכנסת ועד לסגירת העסקה, זהו תהליך מכירה וגיוס יועץ מכירות תפקידו לשפר את יכולות המכירה של הצוות, לבנות תהליכי מכירה מסודרים, מערכת בקרה ועדכונים, ניהול מוטיבציה, שיפור יחסי ההמרה והתוצאות העסקיות בהתאם.   

הגדרת תפקידו של יועץ מכירות ?

 

תפקידו העיקרי של יועץ מכירות, לשפר את המכירות בארגון שהזמין אותו. ככזה ניתן למדוד אותו בכל רגע, מה היו התוצאות העסקיות לפניו ומהן בהשתתפותו. יעדי המכירות והביצועים העסקיים של הארגון הם באחריותו והוא נדרש להוביל את צוות המכירות להשגת היעדים שנקבעו מראש. אם כן, מה סדר העבודה של יועץ מכירות כאשר הוא נדרש לספק שירותי ליווי מלקוח חדש ?

 

  • ניתוח ואבחון המצב הקיים בארגון – תהליכי עבודה ושיטות, רמת ניהול של הצוות, רמת מוטיבציה, האינטראקציה בין אנשי המכירות, מערכות היעדים, ניתוח נתוני מכירה, ניתוח לקוחות, הגדרת לקוחות המטרה, הגדרת הפרטו, איתור מכשולי מכירה לעומת מנוע הצמיחה, מהם המתחרים העיקריים ומהן ההתנגדויות של הלקוחות.
  • בניית תוכנית עבודה להגדלת המכירות – התוכנית כוללת את הפעילויות של החברה ומהי הפעילות העיקרית שנרצה להתמקד בה, ניתוח SWOT, הגדרת קהל המטרה, הגדרת תהליכי העבודה והשיטות, בניית מערכת יעדים, חלוקת היעדים לאנשי המכירות השונים, בניית אסטרטגיית חדירה ללקוחות חדשים, בניית תהליכי הדרכה וליווי ובניית מערכת בקרה ואם נדרש הטמעת מערכת CRM בארגון.
  • ליווי צוות המכירות להצלחה – הליווי כולל הדרכות ואימוני מכירה, קבלת עדכונים על התוצאות העסקיות, בניית מבצעים והטבות, ניהול העשייה של הצוות – כמות לקוחות שפגשו, מסלולי מכירות או רשומות טלפוניות, ניהול ישיבות תקופתיות, משובים אישיים, יציאה לשטח, חיזוקים מנטאליים ובניית מוטיבציה.

הכנסתו של יועץ מכירות איכותי חייבת להשפיע על התוצאות העסקיות כבר בשלושת החודשים הראשונים לעבודתו. שינויים מקצועיים מביאים לשינויים מהירים בתהליכי המכירה ובתוצאות העסקיות.

טעויות נפוצות של חברות לטיפול של יועץ מכירות 

 

יועץ מכירות, בראש ובראשונה צריך לפתור את הטעות העסקית הגדולה ביותר של חברות הינה חוסר המיקוד באסטרטגיית המכירות, חוסר ההבחנה בין לקוחות רווחיים לבין גזלני זמן, בין מוצרים ושירותים מובילים, לבין פתרונות דומים לכולם, בין לידים איכותיים לבין לידים שלא כדאי להמיר אותם ללקוחות, בין אנשי מכירות איכותיים לכאלו ששורפים לכם את הלקוחות הפוטנציאליים, בין פילוח מדויק של לקוחות המטרה לבין הפילוח של "כולם", בין תהליכי עבודה מסורבלים ולא יעילים לבין מספר פעולות פשוטות לסגירת לקוחות. יועץ מכירות טוב בוחן את הנתונים, בונה מדדי KPI לניהול התהליכים ועושה סדר בתהליכי העבודה.

הישארו מעודכנים בנושאים הכי חמים, אנחנו נרכז עבורכם את הנושאים הכי מעניינים ישירות לתיבת המייל שלך!